Volwaardig leven als Arabier - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Walter & Annemarie Loonen - WaarBenJij.nu Volwaardig leven als Arabier - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Walter & Annemarie Loonen - WaarBenJij.nu

Volwaardig leven als Arabier

Door: Walter Loonen

Blijf op de hoogte en volg Walter & Annemarie

02 September 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Hallo hallo,

Pff ja daar ben ik weer, 8 weken na mijn aankomst eindelijk weer eens een verhaaltje. Ik merk dat ik me er echt naar toe moet zetten.. Ik krijg genoeg mailtjes die ik beantwoord, af en toe aan het skypen met familie of mensen feliciteer met hun verjaardag met de ouderwetse telefoon.

Inmiddels heb ik een auto gekregen, dus niet meer elke dag worden opgehaald en thuis gebracht door een chauffeur. Een stuk relaxter omdat ik mijn Eigen tijd zo een beetje kan indelen. Tja, en wat voor auto: Nissan Tiida 1.8 automaat.. Een mooie afgeragde wagen die een stuk meer baggage kan vervoeren dan mijn voormalige Toyota Aygo (zie foto). Maar goed, hij rijdt prima. Na 1 dag ook al gewend aan het verkeer hier. De snelheid die op de borden staan aangegeven mag je met 20 verhogen, alles daarboven wordt gewaardeerd met een flits. Deze flitsters staan hier om de ongeveer 3 km. De automobilisten halen hier rechts en links in, richting wordt bijna niet aangegeven en een doorgetrokken streep is gemaakt om er overheen te rijden. Het schijnt zelfs te zijn dat je een politieauto op de linker rijbaan kan weg seinen met je lichten als je met 160km/u door wilt rijden. De politie komt alleen klagen als je een ongeluk hebt veroorzaakt, snelheid maakt ze niet zoveel uit. Gelukkig zijn er wel flitspalen want het schijnt een paar jaar geleden heel onveilig te zijn geweest doordat iedereen veel te hard reed.

En ik heb ook een nieuw appartement. Ik verhuis morgen of overmorgen naar de Suntower op Al Reem Island, de nieuwe stadswijk waar heel veel torens gebouwd worden. Het appartement heeft meerdere zwembaden buiten, saunafaciliteiten, fitnesszaal en een squashzaal. Het mooie is dat ik op de 5e verdieping woon (van de in totaal 63) en alle faciliteiten zitten op diezelfde hoogte. Dus ik kom straks thuis, trek mijn zwembroek aan en duik zo het water in. Ik ben al naar de Ikea geweest om wat potten en pannen te halen. Ook lakens e.d. zijn nu aanwezig, therotisch zou ik dus kunnen verhuizen. Al moet ik zeggen dat het leven in de guesthouse wel wordt vergemakkelijkt door ontbijt, avondeten, was wordt gedaan en alles wordt schoongemaakt. Mijn college Jose is ook nog steeds hier, hij is hier 3 maanden eerder aangekomen en heeft nog steeds niet zijn gewilde appartement in de Suntower. Het gaat dus niet altijd zo gemakkelijk.

Op het werk begint het nu eindelijk een beetje te lopen. 2 verdiepingen worden ingericht zoals het straks zou moeten worden. De opdrachtgever zal het ontwerp beoordelen en kijken of dit voor de rest van de 63 verdiepingen ook gedaan zou moeten worden. Samen met de uitvoerder moet ik dit o.a. gaan coordineren. Verder heb ik nu enigszins in de gaten wat er van mij verwacht wordt. Heb contact met verschillende onderaannemers om tekenwerk op te zetten, materiaalvoorstellen te doen, werkplannen te maken en wanneer het in uitvoering de komt de praktijk te controleren op op de eerder overeengekomen theorie.

Verder ben ik aan het nadenken over wat ik over anderhalve week wil gaan doen. Mijn Annemarietje komt al over 10 dagen, ik wil haar natuurlijk helemaal goed verwelkomen. Er zijn al een paar restaurantjes waar ik naar toe wil gaan, activiteiten gaan ondernemen en mijn (en straks ook haar) nieuwe appartement. Ik heb er in ieder geval erg veel zin in, heb al een leuk idee als welkom :D

Ok, de volgende keer probeer ik vaker wat te schrijven, misschien een klein verhaaltje. Tja, soms plaats ik ook wat op Facebook waardoor mensen me ook al een klein beetje kunnen volgen.


Groetjes van deze Arabier.

  • 02 September 2013 - 19:33

    Mam:

    Hey die Walter,

    Weer een prachtig verhaal jongen. Fijn dat we zo, en via skype natuurlijk, op de hoogte blijven. Dank je wel voor de aandacht voor ons en je broers en zussen! Ben benieuwd waar je Annemarie nu weer mee gaat verrassen ;) Veel liefs en tot gauw, Pap en Mam

  • 07 September 2013 - 23:22

    Lia:

    Hey Hallo knappe Arabier,hoe gaat ie daar,ken je het nog een beetje uithouden daar?
    Ik heb net jou verslag gelezen en ik vind het wel leuk om op de hoogte te blijven
    hoe het met jou gaat.
    Het was een hele toer om op jou website te komen,maar nou heeft jou moeder een andere
    link gestuurd en nou kreeg ik 'm wel open.
    Wat fijn dat jou Annamerietje komt,'t zal wel effe heftig wezen als jullie mekaar weer zien.
    Wij hebben ook een beetje het weer dat uit het middenoosten komt en dat bevalt
    iedereen heel goed.
    Echt nieuws heb ik op dit moment niet,maar vond het gewoon leuk om effe te reageren.
    Walter,ik hoop voor jou dat alles lekker loopt en fijn dat je uit kan kijken naar Annemarie.
    Heel veel groetjes van Lia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Walter & Annemarie

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1012
Totaal aantal bezoekers 19895

Voorgaande reizen:

05 Juli 2013 - 31 December 2015

Wonen, werken en leven in Abu Dhabi

Landen bezocht: