Wennen aan de nieuwe leefomgeving - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Walter & Annemarie Loonen - WaarBenJij.nu Wennen aan de nieuwe leefomgeving - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Walter & Annemarie Loonen - WaarBenJij.nu

Wennen aan de nieuwe leefomgeving

Door: Walter Loonen

Blijf op de hoogte en volg Walter & Annemarie

06 Augustus 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

مرحبا الأسرة (oftewel hallo familie),

Hoe is het daar? Ik hoorde dat jullie weer warme dagen hebben beleefd? Van schaduw naar schaduw verplaatsen neem ik aan? Ik begrijp helemaal hoe het voelt, niet te lang in de zon en helemaal niet buiten aan het werk haha. Hier gaat ie goed, alweer om en nabij 3 weken verder waarbij ik weer wat dingetjes heb meegemaakt. Even mijn geheugen opfrissen..

Met het werk gaat het al ietsje beter, op dit moment heb ik 2 jongens voor me aan het werk die het ontwerp helemaal uitrekenen qua hoeveelheden. Dus ... m2 bestrating van type A, ... stuks palmbomen van dat type B etc. Maar ook alle installaties wat moet worden aangelegd. Komende week leveren een volledige lijst aan de klant zodat hij precies weet wat er allemaal in gaat. We hebben net een brief gestuurd waarbij we vragen om het ontwerp te verduidelijken en de onmogelijkheden er uit te halen. Verder krijg ik de taak om de afwerking van alle liften te coordineren en omdat een collega op vakantie gaat neem ik van hem wat taken over. Het gaat hier om de volledige waterdichting van de toren. Beetje bij beetje wordt ik dus dieper in het project getrokken en daardoor krijg ik ietsje meer verantwoordelijkheden.
Wat betreft de toegankelijkheid van mijn collega's is het af en toe nog wel wat lasting om met ze in contact te komen. Veel komen uit India, Bangladesh, Egypte etc, de cultuurshock zal waarschijnlijk nog wel even duren, een echte klik heb ik er nog niet mee. Ach ik zit er ook nog maar 4 weken.
Vorige week was er een etentje in Dubai georganiseerd door het werk. Gedurende de Ramadan noemen ze de eerste maaltijd vanaf zonsondergang hier de Iftar, als je een goede werkgever bent zorgt hij er voor dat er gedurende die maand iets geregeld wordt. Ik zou met een Egyptenaar vanuit Abu Dhabi meerijden, echter toen ik hem opbelde gaf hij aan dat hij niet meer kon. De enige die ik wist wie vanuit A.D. heen ging was mijn projectmanager. Er zat dus niets anders op om hem op te bellen of ik met hem mee kon rijden. Het was ook direct een goede kennismaking, 5 kwartier heen en terug zorgt er wel voor dat je met elkaar gaat praten haha. Maar het was een prima reis, hij was eerst nog wel naar het verkeerde hotel gereden waardoor ik kennismaakte met Dubai in het licht en donker, ik heb in ieder geval een idee wat voor persoon mijn baas is. Nadien nog een paar biertjes gedronken, dit was niet de meest ideale plek om te borrelen: 10 euro per flesje..

In de tijd dat ik niet hoef te werken ga ik nog steeds veel met Jose om. Deze Portugees zit hier 3 maanden langer en we kunnen het best prima met elkaar vinden. We zijn 2 weken geleden naar Water World geweest. Dit grote waterpark is een klein beetje te vergelijken met het Tiki bad in Duinrell, alleen dit is volledig buiten omdat het weer toch altijd goed is. Heel veel glijbanen dus dat was wel mooi, het leek net of we 15 jaar jonger waren. We zijn naar het Emirates Palace geweest, een 7 sterren hotel waarbij bijna alles in goud is gekleurd. Er is zelfs een goudautomaat aanwezig waarbij je met je creditcard goud uit de kast kan krijgen. Je kan er als tourist gratis in, we hebben nog wel een bescheiden lunch genomen: een Kameelburger. Prijs kwam uit op ongeveer 30 euro pp. dus dat was nog te doen.

Verder is deze week de Ramadan afgelopen, als het goed is komende vrijdag (afhankelijk van de stand van de maan). Dan mogen we weer ongegeneerd overdag eten en drinken. Ik moet zeggen dat het eten hier in de Guesthouse op een gegeven moment minder lekker wordt. Veel van hetzelfde. Opzich niets te klagen maar gemiddeld 3x per week gaan we naar een restaurant. Over het algemeen zijn ze helemaal niet duur, ik heb al bij de Irakees, Afghaan en Libanees gegeten, ze hebben veel vleesgerechten dus dat is goed geregeld. We zijn vorige week bij het formule 1 cirquit gaan eten, die was iets prijziger maar wel lekker! Je hebt uitzicht op het cirquit zelf waarbij je ook de haven kan zien. Het zit ongeveer 10km van mijn verblijfplaats af. De eerste week van November is de formule 1 hier in Abu Dhabi, wel een gaaf iets om naar toe te gaan maar het is best wel prijzig.. Ik zal er een over nadenken.


De volgende keer zal ik hopelijk iets vertellen over mijn nieuwe verblijfplaats, mij is verteld dat ik op de 19e kan verhuizen naar een plek waar ik best naar uitkijk. We zullen zien. Veel plezier in jullie zomer vakantie!


Groeten,
Walter

  • 16 Augustus 2013 - 18:38

    Trudy:

    Hoi Walter,

    Bedankt voor je kaart en wat leuk deze site.
    Prachtig het guesthouse daar was het goed uit te houden lijkt mij, al gaat
    niets boven je eigen plekje natuurlijk.
    Wat ik net van Annemarie hoorde zit dat er ook wel aan te komen,heerlijk hoor.
    Nou we missen je wel hoor en Annemarie in het bijzonder al slaat ze zich er geweldig door heen vind ik.
    Nou Walter ik stop ermee,spreek je snel (ik ben erg nieuwsgierig naar je appartement)

    Dikke knuffel Sim en Trudy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Walter & Annemarie

Actief sinds 03 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1072
Totaal aantal bezoekers 19857

Voorgaande reizen:

05 Juli 2013 - 31 December 2015

Wonen, werken en leven in Abu Dhabi

Landen bezocht: